Hava Durumu
日本語
中文

#Saros Körfezi

Batı Ekspres - Edirne'nin Haber Sitesi - Saros Körfezi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Saros Körfezi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÜN’DEN TBMM’YE SAROS ÖNERGESİ Haber

ÜN’DEN TBMM’YE SAROS ÖNERGESİ

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Edirne Milletvekili Ediz Ün, Saros Körfezi’nde kirliliğe neden olan etkenlerin ve buna karşı alınacak önlemlerin belirlenmesi için bir meclis araştırma komisyonu kurulmasını istedi. Araştırma Komisyonu kurulması için TBMM Başkanlığı’na önerge veren Ün, Saros’un artık ciddi risklerle ve kirlenme dâhil birçok tehditle karşı karşıya bulunduğunu belirtti. Saros Körfezi’nin çok özel bir yer olduğuna ve zengin bir deniz yaşamına sahip olduğuna vurgu yapan Ün, önergesinin gerekçesinde; “Saros Körfezi son yıllarda artan çevresel baskıların etkisiyle kirlenme ve özelliklerini kaybetme baskısıyla karşı karşıyadır. Kıyılarında yanlış yapılaşma, kaçak kum alımı, taş ocaklarının açılması, rüzgâr enerjisi projeleri, denizin doğal yapısını bozan yapılar, kıyıların o yörede yaşayan halka rağmen başka şirketlere kiralanması ve en sonunda Saros’un kalbine bir bıçak gibi saplanan FSRU Limanı bu özel alanı gelecek kuşaklara aynı güzellikte aktarmamızın mümkün olmayacağını göstermektedir” ifadelerini kullandı. “KENDİ KENDİNİ TEMİZLEMESİ MÜMKÜN OLMAYACAK” Ün, Saros Körfezi’nin kendi kendini temizleyebildiğine dikkat çekerek; “Özel bir yapıya sahip Körfez, kendi kendini temizleyebilen bir özelliğe sahiptir. Ancak artan kirlilik bu özel yapıda kırılmaya yol açmaktadır. Kirlilik aynı şekilde devam ederse Saros’un kendi kendini temizlemesi mümkün olmayacaktır. Saros’u kaldıramayacağı bir yükün altına sokmuş bulunuyoruz” dedi. “TERTEMİZ BİR DENİZ ELİMİZDEN GİDECEK” Saros Körfezi’nin doğal sit alanı olduğunu da hatırlatan Ün; “Doğal sit alanı olan Saros Körfezi’nde gerekli önlemleri almayarak aynı uygulamaları devam etmemiz durumunda tertemiz bir deniz elimizden gidecek, çevresel bir felaket yaşayacak ve elimizde kirli ve bir daha asla eski haline dönemeyecek bir Körfez kalacaktır” sözlerine yer verdi. Saros’u korumanın ve aynı güzellikle gelecek kuşaklara bırakmanın herkesin görevi olduğunu ifade eden Ün, bunun için üzerine düşen her görevi her zaman yapacağını söyledi. HABER MERKEZİ

BAŞAKŞEHİRLİ GENÇLER SAROS KÖRFEZİ’NDE Haber

BAŞAKŞEHİRLİ GENÇLER SAROS KÖRFEZİ’NDE

Başakşehir Belediyesi, Edirne’nin Enez ilçesinde denize sıfır konumda bulunan gençlik kampında gençlere unutulmaz bir yaz tatili imkanı sunuyor. Her yıl yaklaşık 3 bin öğrencinin katılığı kampta gençler, sportif ve kültürel etkinler ile hem eğleniyor hem öğreniyor. Başakşehirli gençlere 2016 yılından bu yana her yaz tatil imkanı sunan Enez Gençlik Kampı, yeniden kapılarını açtı. Sportif, kültürel ve eğlenceli aktivitelerle dolu eğitim programlarının uygulandığı kampta, ulaşım ve konaklama hizmetleri Başakşehir Belediyesi tarafından karşılanıyor. Bir hafta boyunca Saros Körfezi’nde tatil yapma imkânı bulan gençler, sosyal faaliyetlerini ve arkadaşlık bağlarını güçlendiriyor. Okulların kapanmasının ardından kapılarını açan Enez Gençlik Kampı’nda bu yıl 11 gruptan oluşan gençler yazın keyfini doyasıya çıkaracak. Her hafta 13-18 yaş arası yaklaşık iki yüz elli öğrencinin katılacağı kampta bu yıl yaklaşık üç bin öğrenci ağırlanacak. Enez Gençlik Kampı’nda yüzme, futbol, plaj futbolu, plaj voleybolu, masa tenisi, bocce eğitimi, survivor macera parkuru gibi sportif etkinliklerin yanı sıra jenga, masa tenisi, tabu ve kelime oyunu gibi sosyal etkinlikler de düzenleniyor. Başakşehirli gençler, gün boyu devam eden etkinliklerde gönüllerince eğleniyor. DOLU DOLU YAZ TATİLİ Kampa katıldığı için mutlu olduğunu ifade eden Ömer Faruk Selçuk, “Birçok aktiviteyi tek çatı altında toplamışlar. Plaj voleybolu da yapabiliyoruz, bilgi yarışması da yapabiliyoruz. Ortam çok güzel. Günümüzü dolu dolu geçiriyoruz. Güne erken başlıyoruz. Geç saatlere kadar aktivitelerimiz sürüyor” diye konuştu. Yaz kampına geçen yıl da katıldığı belirten Sinan Kula, “Bu sene de fırsatı kaçırmadım. Denizi, yüzmeyi çok seviyorum. Burada aynı yaş grubundaki arkadaşlarımızla da keyifli vakit geçiriyoruz. Seneye de kesinlikle katılacağım. Gençlerin ağabeyi, Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu’na teşekkürlerimi iletiyorum” dedi. GENÇLERİN ELİNDEN TUTULUYOR Enez Gençlik Kampı’ndaki eğitmenler Başakşehir Belediyesi tarafından yetiştiriliyor. Kampta görev alan antrenörler, Başakşehir Belediyesi’nin düzenlediği Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Hazırlık Kursu ile spor akademilerini kazanan öğrencilerden oluşuyor. Enez Gençlik Kampı, 8 Eylül’e kadar gençlere hizmet vermeye devam edecek.

DENİZDE UYUYA KALAN VATANDAŞIN KURTARILMA ANINI ANLATTI Haber

DENİZDE UYUYA KALAN VATANDAŞIN KURTARILMA ANINI ANLATTI

Mustafa Altunhan ve ekibi, uykuda kalıp denizde açığa sürüklenen bir kişiyi, yardım çağrısı üzerine iki tekne ile denizde 7 kilometrelik bir mesafede bulup kurtardı. Altunhan, yaşanan bu tehlikeli olayın ardından rüzgarın denizde zaman zaman büyük bir tehlike oluşturabileceğini belirtti. Deniz yatağında uyuyakalan kişinin rüzgarın etkisiyle 7 kilometre kadar açığa sürüklendiğini aktaran Altunhan, bu tür olaylara karşı denize girecek kişilerin son derece dikkatli olmaları gerektiğini ifade etti. Altunhan, "Can kurtaran yerinde oturuyordum. Arkadaşlar telefon etti ve bir bayanın geldiğini eşinin deniz yatağı ile sürüklenerek gittiğini, bir daha kendisinden haber alamadığını söyledi. Ben de bir arkadaşımı arayarak onu kurtarmasını söyledim. Bu esnada arkadaşımın teknesi çakıllara takıldı. Sonra ben kendi teknemle çıkarken ipler motorun pervanelerine takıldı. 3- 5 dakikalık uğraş sonrası kurtararak hareket edebildim. Diğer arkadaşım da tekmesini kurtardı ve hareket ettik" dedi. Karayelin çok tehlikeli bir durum olduğunu ve böyle zamanlarda deniz yatağı ve deniz bisikleti kullanmanın önü alınmayacak sonuçlar meydana geçirebileceği belirten Altunhan, "İleride belli belirsiz bir şekilde deniz üzerinde bir şeylerin hareket ettiğini gördük. Deniz renginde olan yatağı çok fark edemiyordum. Arkadaşımızın şansı vardı ki fark ettik ve yanına giderek kendisine ip atarak tekneye aldık. Tekneye aldığımız da çok korkmuştu. Yatak üzerinde uyuya kaldığı için sağına soluna bakıyordu. Tekneye alıp iskeleye getirdik. Eşi ve çocuğu telaşlı bir şekilde babalarına kavuştular. Demek istediğim şu ki herkes çok dikkat etsin. Çocuklarını bilgilendirsinler, büyükleri de bilgilendirsinler. Büyüklerin de çok bilgiye ihtiyacı var. Karayel, karadan denize vuran rüzgardır. Karadan denize vuran rüzgar çok tehlikelidir. Bir araçla denize açma sorunu dönmenin imkansızda olabilir. Size öyle bir denizin içine çeker ki, ilk önce böyle kıyıda hiç dalga yoktur. Hava ileri doğru zamanı aşağı gittiğimiz zaman öyle bir dev dalgalarla karşılaşırsınız. Zaten artık ne ya tanıdığımda durabilirsiniz. Karadan denize rüzgar estiği zaman lütfen çok dikkatli olun. Bu sebepten dolayı bir sürü insanımız canından oluyor" ifadelerini kullandı

HELVACIOĞLU HOŞGÖRÜ BEKLİYOR Haber

HELVACIOĞLU HOŞGÖRÜ BEKLİYOR

Günübirlik tatilcilerin yanında hafta sonu kaçamağı yapmak isteyenlerinde tercih ettiği Erikli sahili 15 Haziran’da işletmelerle birlikte sezonu açacak. Yaklaşan Kurban Bayramı tatilinin de 9 güne çıkarılmasının ardından sahil ilçesi konuklara hazırlanıyor. Her yaz binlerce kişiyi misafir eden sahil ilçesi Erikli bu yıl da aynı beklenti içinde. Erikli’de bulunan işletmeler tadilatlarını bitirmek üzereyken, yazlıklarda yavaş yavaş dolmaya başladı. Henüz işletmelerin çoğunun açılmamasından dolayı yerleşik halk da heyecanla sahilin hareketlenmesini bekliyor. Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu www.batiekspres.com’a , bu yıl geçen yıla oranda daha çok turist beklediğini, yol çalışmalarındaki son durumu anlattı. YOLLAR YAPIM AŞAMASINDA Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, yaklaşan tatil sezonu öncesi geç kalınan yol çalışmalarına açıklık getirerek, “Erikli köyünden kanala kadar olan 2 km’lik yolun yapımına Özel idare ile iş birliğinde başladık. Geçtiğimiz yıl, 32 km’lik su şebekesi yeniledik. O yüzden yollarda bozulmalar oldu. Öncelik su mu yol mu diye düşündük ve tabi ki en temel ihtiyaç olan suyu öne aldık. Şebeke çalışmasının ardından Eriklideki yollarımız doğal olarak bozuldu. Bizim amacımız hedefimiz özellikler Eriklideki yolları sezon açılmadan çok öncesinde yapmaktı fakat kışı sizlerde biliyorsunuz ki zor geçirdik. Zorluğumuz, 6 Şubat’taki büyük afet ile başladı. Hala daha tüm Türkiye olarak yaraları sarmaya devam ediyoruz. Ardından Genel seçimler derken İhaleler yapılamadı. Bir ihalenin 2 kez iptal olduğuna şahit olduk. İhaleye çıkmadan, ihale olmadan yol yapımına başlamak söz konusu bile değil. Dolayısıyla sahildeki yollar aslında ihaleye takıldı” dedi. SABIR VE HOŞGÖRÜ DİLEDİ İhaleler yüzünden geciken yol çalışmalarına hızlı bir şekilde başlanacağını belirterek, “Sezon 15 Haziran’da açılacak evet ama asıl bayramla birlikte hareketlenme başlıyor. İşletmeler 15 Haziran itibariyle açılmaya başlıyor evet. Şimdi ihalelerimiz bütçemiz hazır. Erikli sahile paralel ana caddesi olan yalı caddemiz var. Orasının yol çalışmalarına başlıyoruz. Bu süreçte gelen turistlerimize rahatsızlık vermeden yollarımızı hızlıca halletmeye çalışacağız. Tek istediğim vatandaşlarımız ve misafirlerimiz yollarımızı yapmadığımızı geç kaldığımızı düşünmesinler. Bu sadece zor ve sıkıntılı bir süreçti. Bizim elimizde olmayan bir sıkıntıydı. O yüzden misafirlerimizden ve hemşehrimizden biraz sabır ve hoşgörü bekliyorum. Ben ister miyim sezona yakın hatta sezen içerisinde yol çalışması yapmak tabi ki istemem. Orada benim de  yazlığım var. Ben tatil yapamasan da benim da yakınlarım orada tatil yapıyor. Bu yıl Erikli sahil için Edirne Valiliği ile birlikte 35 milyona yakın sadece yol için bütçe ayırdık. İhalelerimiz tamamlandı. Ve başlıyoruz. Halkımız, vatandaşlarımız ve misafirlerimiz bize güvensin” şeklinde konuştu Helvacıoğlu ayrıca Erikliye genelde yerli turist geldiğini ifade ederek, “ 70 km’lik Saroz körfezine bu sene rekor ziyaretçi bekliyoruz. Geçen yılları geride bırakacağımızı düşünüyoruz” dedi. ARZU ÖZDEMİR

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.