Hava Durumu
日本語
中文

#Maraton

Batı Ekspres - Edirne'nin Haber Sitesi - Maraton haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Maraton haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Edirne Maratonu’nda Parkur Ölçümü Yapıldı Haber

Edirne Maratonu’nda Parkur Ölçümü Yapıldı

Balkan Ülkeleri Dostluk Grubu Gençlik ve Spor Kulübü Derneği (BÜDDER) Başkanı Önder Akdağ, 1 Eylül Pazar günü düzenlenecek Edirne Maratonu ile ilgili açıklama yaptı. Edirne Maratonu’nun başlayacağı Selimiye Camii meydanında basın mensuplarına açıklama yapan Akdağ’a, Türkiye Atletizm Federasyonu Uluslararası Ölçüm ve Tescil Ekibinden Rıdvan Doğan da eşlik etti. “BU YIL START NOKTASI SELİMİYE MEYDANI” Akdağ, bu yıl dokuzuncusu düzenlenecek Uluslararası Edirne Maratonu’nun parkur ölçüm ve tescil işlemlerini gerçekleştirdiklerini söyleyerek; “Bunun için Türkiye Atletizm Federasyonu uluslararası ölçüm ve tescil ekibi buradalar. 2 gündür sahada çalışıyoruz. 2 yıldır Karaağaç’ta Lozan anıtından startı veriyorduk. Etkinlik alanımız orasıydı. Uluslararası kurallar gereği maratonun start, finiş ya da parkur üzerinde herhangi değişiklik yapıldığı zaman yeniden ölçüm ve tescil yapma zorunluluğu doğuyor. Uluslararası etkinliklerde kurallar böyledir. Doğal olarak bizim de maratonun bu yıl start noktası etkinlik alanı Selimiye Meydanı olduğu için bununla ilgili bu süreci tamamlıyoruz. Ölçüm işi bittikten sonra ölçüm sonuçları Fransa'ya gidiyor. Orada Avrupa Atletizm Birliği ekiplerimizce tescil ediliyor. Ondan sonra resmi parkur haline dönüşüyor” ifadelerini kullandı. “PARKURUN YENİDEN SERTİFİKALANDIRILMASI İÇİN GELDİK” Akdağ’ın konuşmasının ardından Uluslararası Ölçüm ve Tescil Ekibinden Rıdvan Doğan ise parkurda yapılan en küçük değişiklikte parkurun yeniden ölçülmesi gerektiğini belirterek; “Bu konuda bir sertifika için müracaat edeceğiz. Sertifikanın geçerlilik ömrü de 5 yıldır. Dolayısıyla da parkurun yeniden sertifikalandırılması için geldik ve çalışmaları yapıyoruz. Bir dosya hazırlayacağız. Bu dosyayla sertifika için müracaat edeceğiz” dedi. PARKURU AÇIKLADI Doğan’ın ardından konuşan Akdağ da maraton parkurunu açıklarken; “Maratonun start noktası Selimiye Camii meydanıdır. Buradan start alacak sporcular Selimiye'nin etrafından bir hilal çizerek Bankalar Caddesi, Gazimihal Köprüsü, set boyu, Darüladis Camii'nin önünden geçerek, Tunca Köprüsü, Meriç Köprüsü, Lozan Caddesi, Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Pazarkule’ye gidecekler. Pazarkule dönüşünde değirmenin oradan direkt geliyoruz, üniversitenin içine girmiyoruz, bir sokak arkadan giriyoruz. Yine Lozan Caddesi ve köprülerden gelerek parkuru tamamlamış oluyoruz. 10 kilometre dönüşü jandarma şehitliğinin olduğu noktadır. 21 kilometre dönüşümüz de Pazarkule'deki hudut taşımızdır” sözlerine yer verdi. UĞUR AKAGÜNDÜZ

Maratona kayıtlar federasyon sayfasından Haber

Maratona kayıtlar federasyon sayfasından

Bu yıl 21 Nisan tarihinde koşulacak olan 9’uncu Uluslararası Edirne Maratonu kayıtları 1 Ocak itibariyle başladı. Bu yıl her yıldan farklı olarak maratonu katılmak isteyen sporcular Türkiye Atletizm Federasyonu (taf.org.tr ) sayfasından yapacaklar. Sporcu kayıtlarını daha güvenli bir ortamda oluşturmak için federasyonla böyle bir işbirliğine gittiklerini belirten Balkan Ülkeleri Dostluk Grubu Gençlik ve Spor Kulübü Derneği (BÜDDER) Başkanı Önder Akdağ; “9’ncu Uluslararası Edirne Maratonu 21 Nisan tarihinde koşulacak. 1 Ocak itibariyle de maratonun kayıtları açıldı. Bu yıl kayıtlarla ilgili yeni bir yöntem kullanıyoruz. Türkiye Atletizm Federasyonuyla bir işbirliği yaptık ve sporcu kayıtlarını daha güvenli alanda oluşturabilmek adına, Türkiye Atletizm Federasyonu sayfasından yürütüyoruz. Doğal olarak hem edirmaratonu.org.tr’den hem de Türkiye Atletizm Federasyonu’nun sayfası olan taf.org.tr sayfaları üzerinden dileyen bütün sporcular istedikleri bütün kategorilerde girip kayıtlarını daha güvenli bir alanda oluşturabilecekler. Bunu önemsiyoruz ve bir anlamda da federasyonu teşvik ettik. Çünkü sporcuların kart bilgileri ve diğer güvenlik konusunda da böylece daha güvenli bir alanda kayıt oluşturmalarının önünü açmış olduk. Maraton renkli, kayıtların duyurularını yaptıktan sonra sporcuların coşkuları çok yoğun. Bu yıl da bu organizasyonu Edirne’mize, ülkemize yakışır bir şekilde coşkuyla gerçekleştireceğiz. İlk defa gelecek sporculara şunu söylemek istiyorum, ‘Edirne maratonunun parkuru, bütün tarihi dokuyu işleyecek şekilde, bir açık müzede koşuyormuş hissiyle koşulacak bir parkur.’ Bu güne kadar deneyimlemeyen bütün sporcuları muhakkak Edirne maratonunda koşarak Edirne’nin gastronomisini, tarihi dokusunu, maratonun parkurunu keşfetmelerini öneriyoruz ve bütün sporcuları 21 Nisan’da Edirne’de ağırlamaktan mutlu olacağımızı ifade etmek istiyorum” dedi. ŞENER ŞENTÜRK

Edirne Maratonu’nun tarihi belli oldu Haber

Edirne Maratonu’nun tarihi belli oldu

Balkan Ülkeleri Dostluk Grubu Spor Kulübü tarafından basın toplantısı gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen programa, Balkan Ülkeleri Dostluk Grubu Spor Kulübü Başkanı Önder Akdağ, Başkan Yardımcısı Hikmet Yıldırım, Genel Sekreter Oğuz Barış Elpençe, Yönetim Kurulu Üyesi Gözde Dağlar, Teknik Komite Muammer Mırsal, Komite Üyesi, Tasarımcı Zehra Er ve basın mensupları katıldı. Program şehitler için saygı duruşu ile başladı. Toplantıda konuşan Akdağ, 9’uncu Uluslararası Edirne Maratonu’nun Türkiye Atletizm Federasyonu tarafından 2024 takviminde 21 Nisan olarak belirlendiğini söyledi. Akdağ, Edirne Valisi Yunus Sezer’in düzenlenecek olan 9’uncu Uluslararası Edirne Maratonu’nun Selimiye Meydanı’nda yapılmasını istediğini ifade etti. Akdağ, bu yıl maratondan bir gün önce Meriç Nehri’nde deniz feneri şenliği yapmak istediklerini belirtti. “KAYITLAR 1 OCAK’TA” Edirne Maratonu hakkında bilgi veren Akdağ, “8’inci Edirne Maratonunu Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına ithafen gerçekleştirdik. Şimdi 9’uncu Edirne Maratonu için Türkiye Atletizm Federasyonu 2024 takviminde 21 Nisan olarak belirlendi. Ocak ayının 1’i itibariyle maraton kayıtlarımız başlayacak. Artık bu organizasyonumuz geleneksel oldu ve şehrin bileşenleri ile gerçekleştiriyoruz. Bu yıl farklı bir formatımız var, görüşmelerimiz devam ediyor. Valiliğimiz bünyesinde bir Balkan Platformu oluşturuldu. Bu platform kapsamında biz de 9’uncu Uluslararası Edirne Maratonu’nu bu kapsamda geliştireceğiz. Balkanlarda biraz daha yoğun çalışarak, Balkanlardan daha fazla sporcunun katılmasını sağlayacağız. Ülkemiz acısından spor organizasyonları git gide anlamlı hale geliyor. Bu tür organizasyonlar her geçen gün ilham kaynağı oluyor. Bizim tek temennimiz Trakya Bölgesinde bu organizasyonu yapan bir amatör spor kulübü olarak; bölgemizdeki kentlere ilham kaynağı olup, onların da bizden ilham alıp yaygınlaştırmasını bekliyoruz. Bu işler gerçekten kolay değil ama inanırsanız ve çalışırsanız bu organizasyonları yapabilirsiniz. Bu tür organizasyonlar spor turizmi aynı zamanda. Bizler şehrin ekonomisine ve tanıtımına katkıda bulunuyoruz. Doğal olarak ta şehirden, iş insanlarından ve esnaflardan bu organizasyona katkı sağlamasını istiyoruz. Katkı sağlamak sadece ekonomik anlamda bahsetmiyorum. Gelen sporcuları iyi ağırlarsak bu da bir katkıdır. Buradan her mutlu ayrılan bir insan, Edirne’nin tanıtımı için bir paylaşımda bulunuyor. O yüzden her şeyin en iyisini yapmaya çalışıyoruz” dedi. “ETKİNLİK SELİMİYE MEYDANI’NDA OLABİLİR” Gerçekleştirilecek olan maratonun yeri hakkında bilgi veren Akdağ, “2 yıldır Selimiye Meydanı’nda yapılan çalışmalardan dolayı maratonu Karaağaç’ta Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ne almıştık. Etkinlik alanımız orasıydı. Edirne Valimiz Yunus Sezer, 9’uncusu yapılacak olan maratonun Selimiye Meydanı’nda yapılmasıyla ilgili bir görüşünün olduğunu söyledi. O süreci de Edirne Belediyesi ile görüşerek olgunlaştıracaklar. Bu süreç doğru olarak ilerlerse etkinlik alanımız Selimiye Meydanı olacak” ifadelerine yer verdi. BİR GÜN ÖNCE DENİZ FENERİ Yeni yapılacak olan etkinlik hakkında bilgi veren Akdağ, “Bir yıl maratonun bir gün öncenin akşamında bir makarna partisi yapıyoruz. Bu geleneksel bir faaliyet ama bu faaliyete ilaveten bir deniz fener şenliği yapmak istiyoruz. Maratona katılan sporcular ve halkın da gelip, Meriç Nehri’nde mumları yakarak yeni yıldan beklentilerini ifade edeceği bir etkinlik planlıyoruz. Bu etkinliğin çok güzel olacağına inanıyorum. Meriç Nehri’nde güzel bir görsel şölen oluşturacak” diye konuştu. “BU YIL TARİH ÇOK İYİ” Tasarımlar hakkında bilgi veren Komite Üyesi ve Tasarımcı Zehra Er şöyle konuştu: “Bu yıl 9’uncusu düzenlenecek olan maratonumuzun tişörtler, çanta ve madalyaların tasarımlarını en iyi şekilde hazırlayacağız. Bir de kırmızı ve beyaz dışında bir sürprizimiz olacak. Edirne çok güzel bir yer. Tanıtımını yapacağımız çok güzel yerler var. Geçtiğimiz yıl 15 Temmuz gibi sıcak bir havada koştuk. Zorlayıcı oldu ama bu yıl tarih çok daha iyi.” “MARATONA SPONSOR OLMANIN GURURUNU YAŞIYORUZ” Başkan Yardımcısı ve sponsor Rumeli Hardaliyelerinin sahibi Hikmet Yıldırım, “500 yıllık bir maziye sahip. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün bu içeceği mutlaka milli içecek yapın dediği hardaliyenin üreticisi olmakla birlikte, bu maratona sponsor olmanın gurunu yaşıyoruz” dedi. “VALİMİZ DESTEK OLUYOR” Edirne Valisi Yunus Sezer’in destekleri hakkında açıklamada bulunan Oğuz Barış Erpençe, “Maratonumuz Trakya’nın en önemli organizasyonu. Geçtiğimiz günlerde valimizi ziyaret ettik ve önemli desteklerde bulunacağını söyledi bizlere kendisi. İnsanların birlikte mutlu olduğu bir ortam olduğunu defalarca şahit olduk. Ülkede en önemli olan şey de mutlu insanların olması. Bu temada mutlu bir şehir, mutlu bir bölge yaşamak istiyorsak yapılabilecek en iyi organizasyonlardan birisi” diye konuştu. İYİ BİR YIL DİLEĞİ Yeni yıl dilekleri hakkında açıklamada bulunan Yönetim Kurulu Üyesi Gözde Dağlar yeni yılda olumsuz her şeyden uzak kalabileceğimiz bir yıl diliyoruz” ifadelerine yer verdi. Teknik Komiye Sorumlusu Muammer Mırsal, 7’den 77’ye herkesin sporu sevmesini arzu ettiğini söyledi. MERT ERİŞKİN

AKDAĞ SERT ÇIKTI: “ŞEHRİN ÜSTÜNDE ÖLÜ TOPRAĞI VAR” Haber

AKDAĞ SERT ÇIKTI: “ŞEHRİN ÜSTÜNDE ÖLÜ TOPRAĞI VAR”

Balkan Ülkeleri Dostluk Grubu Spor Kulübü (BÜDDER) Başkanı Önder Akdağ, 16 Temmuz 2023 tarihinde gerçekleşen 8’inci Edirne maratonunu değerlendirdi. Akdağ, organizasyon için Valilik ve Belediye haricinde birçok yerden destek alamadıklarını belirtti. Önder Akdağ, maraton ile şehre bin kişi geldiğini, bu gelenlerin konaklama, alışveriş ve şehrin tanıtımına katkı sağladığını, bu katkının esnafa yansıdığını ama bu zamana kadar Edirne Ticaret ve Sanayi Odası’ndan bir kuruşluk katkı görmediklerini söyledi. Edirne’de 4 milletvekilinden sadece İYİ Parti milletvekili Prof. Dr. Mehmet Akalın’ın maratona geldiğini diğer 3 milletvekilinin 10 dakika zaman ayırıp uğramadığını belirtti. Akdağ, “Her yıl olduğu gibi coşkulu bir organizasyon oldu. Görünen tarafları ülkemiz adına şehrimiz adına mükemmel. Bir sivil toplum örgütü olarak, amatör bir spor kulübü olarak bu organizasyonu gerçekleştirdik. 8 yıldır bir sürü imkansızlıklara ve güçsüzlüklere rağmen yılmadan usanmadan, her yıl bir sürü borç yüküyle bu organizasyonu devam ettirme karalılığı gösteriyorduk. Bu dünyadan gelip geçmemeliyiz, gelecek nesiller için bir şeyler yapmalıyız. Bu organizasyonu gerçekleştiriyoruz ama gerçekten anlaşılmadığımızı düşünüyoruz. Birileri bizi anlamıyor, gelecek kuşaklara aktarmaya çalıştıklarımızı görmüyorlar diye iyi bir şeyler yapmaktan geri durmayacağız. Bu meseleye inanan, spora inanan, sporun birleştirici gücüne inanan, ülke tanıtımına kattığı katkıya inanan, şehir turizminin sunduğu ekonomiye inanan insanlarla biz devam edeceğiz. Güneşin doğuşuna inanmayan milyonlarca insana rağmen her gün güneş yeniden doğuyor. Bir inanmışlıkla bu organizasyonu bir sonraki kuşağa aktarmaya ve tarihe not düşmek adına gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Şehri yönetenlerin bilmesi gerekir ki bu tür organizasyonlar bir ülkede, şehirde, başarıyla ve sorunsuz bir şekilde yapılıyorsa o aynı zamanda oranın da gelişmişliğinin bir göstergesidir. Bu tür işler imeceyle yapılır. Ama maalesef çoğu zaman biz yalnız bırakılıyoruz. Evet destekler veriliyor ama verilen desteklerin yeterli olmadığını düşünüyorum. Bu şehrin üstünde bir ölü toprağı var ve biz onu kaldırmak için uğraşıyoruz ve herkesin bu toprağı kaldırmak için çaba sarf etmesini istiyoruz. Bu şehir ve ülke adına iyi bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Maratonu gerçekleştirdik, bu Cumhuriyet’in 100’üncü yıl maratonuydu. 100’üncü yıl maratonunda şehrin 4 milletvekilinden 3 tanesi ‘bu şehre bin tane adam gelmiş bu sıcakta koşuyor’ diye 10 dakika lütfedip oraya gelme nezaketini göstermediler. Biz bize inananlarla, arkamızdan gelenlerle yolumuza devam edeceğiz. Bizi yok sayanları günü geldiğinde biz de onları yok sayacağız. Bu şehirde 700 civarı sivil toplum örgütü var. Kimse böyle bütçeli işler yapmıyor. Sivil toplum örgütlerine çoğu yerde kimse gerekli saygıyı göstermiyor. Kimse bize zorla saygı göstermek zorunda değil ama kimseye de bu kadar emeğin üstüne bize saygısızlık yapma lüksünü vermeyeceğiz. Biz bu organizasyonu 9’uncu kez gerçekleştireceğiz. İnanalar bizimle gelsin, inanmayanlar da o kendi sığ dünyalarında kendileriyle baş başa kalsınlar” dedi. TİCARET ODASI’NIN BU İŞTE BİR KURUŞ KATKISI YOK Belediye ve valilik bu işin bir parçası olduğunu, onların yapmış olduğu işlerin parayla ölçülür işler olmadığını belirten Akdağ, “Her zaman zaten destek veriyorlar. Sağ olsunlar. Maalesef bu işler bütçeli işler. Forma, çanta, ayakkabı, madalya, kupa ve para ödülleri var. Maalesef şehirden biz gerekli desteği alamıyoruz. Mesela Ticaret Odası’nın bu işte bir kuruş katkısı yok. Biz bu şehre bin tane adam getiriyoruz. Konaklama, yeme, içme, alışveriş, şehrin ve ülkenin tanıtımına katkı, TRT bu organizasyonu naklen yayınlıyor. Saatlerce bu şehirden naklen yayın yapılıyor. Bunu parayla yaptıramazsınız. Bundan en çok istifade eden meslek odaları üyeleri yani esnaf odalarımız. Esnafımız anlamadı diyelim, o esnafı temsil eden esnaf odalarımızda mı anlamaz? Bu kadar mı uzaklar? Kırklareli Ticaret Borsası, Edirne maratonuna katkı sunuyor, Edirne Ticaret Borsası bu olayın hiçbir yerinde yok. Biz Edirne Ticaret Odası’ndan bir katkı almadık. Çok sineye çektiğimiz zamanlar oldu ama bundan sonra bu işe kim destekçi, kim köstek oluyor hepsini açıklayacağız” şeklinde konuştu. MERT ERİŞKİN

ETİYOPYALI ATLETTEN ÇİFTE ŞAMPİYONLUK Haber

ETİYOPYALI ATLETTEN ÇİFTE ŞAMPİYONLUK

Edirne'de Balkan Ülkeleri Dostluk Grubu Spor Kulübü tarafından bu yıl 8'incisi düzenlenen Uluslararası Edirne Maratonunda 21 kilometre genel klasman erkeklerde yeniden Etiyopyalı atlet Fetene Alemu Regasa şampiyon oldu. Geçen yıl da Uluslararası Edirne Maratonu'nda şampiyon olan Regasa, 2 yıl üst üste şampiyon olmanın mutluluğunu yaşadı. Maratonu 1 saat 10 dakika 13 saniyede tamamlayan Regasa, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. "KÜTAHYA'DAN KATILIYORUM" Edirne'ye Kütahya'dan geldiğini belirten Regasa; "Maratona ferdi olarak katılıyorum. Kütahya'dan geldim. Daha önce kulüp için koşuyordum ama şimdi ferdi olarak koşuyorum" ifadelerini kullandı. "TEKRAR BİRİNCİ OLDUĞUM İÇİN MUTLUYUM" Regasa, geçen yıl düzenlenen Uluslararası Edirne Maratonu'nda da şampiyon olduğunu söyleyerek; "Geçen yıl da birinci olmuştum. Buraya alıştım artık. Bugün tekrar birinci olduğum için mutluyum. Biraz sıcakta kaldık ama güzeldi. Sıcaktan giderken zorlanmadım ama dönüşte biraz zorlandım. Süper bir yarış oldu" dedi. "EDİRNE'Yİ ÇOK SEVDİM" Edirne'yi çok sevdiğini söyleyen Regasa; "15 kilometre iyi gittim ama dönüşte sıcak oldu ve yavaşladım. O nedenle 70 dakikada bitirdim. 70 dakika benim için antrenman. Yavaş koştum ama kazanmak için koştum. Geçen yıl 68 dakika koşmuştum. Biraz saldırsam tek iyi derece çıkarırım ama bu sıcakta rakibime de zarar vermek istemiyorum. Maratonu sağlıklı bitirmek istedim. Rakiplerim de sıcak olmasına rağmen iyi koştular" diye konuştu. UĞUR AKAGÜNDÜZ

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.