Hava Durumu
日本語
中文

ADD, SELANİK’E GİDİYOR

ADD Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu yer olan Selanik’e gezi düzenliyor.

Haber Giriş Tarihi: 21.09.2023 18:44
Haber Güncellenme Tarihi: 21.09.2023 18:44
Kaynak: Seçiniz
ADD, SELANİK’E GİDİYOR

Edirne Atatürk Düşünce Derneği (ADD) Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu yer olan Selanik’e gezi düzenliyor.

4 Kasım Cuma günü başlayacak olan gezi 2 gün bir gece sürecek. İlk gün Selanik'e varış ve panoramik şehir turu kordon, beyaz kule, döner kule, fuar meydanı, Osmanlı ve Bizans eserleri, Yunanistan’ı en büyük katedrali olan Aya Dimitros Katedrali, Büyük İskender Heykeli, Hamza Bey camii, E. Venezelo- P.Konstantin heykelleri . Vardar, Makedonia, Aristoteles, Elefterios meydanları görülecek yerler arasında. Tur bitiminde Ulu Önder Atatürk'ün evine giderek ziyaret edilecek. Burada evi gezen üyeler Atatürk’ün hayatı hakkında bilgi alacak. 2’nci gün ise Kavala ‘da gezilecek yerler arasında Mehmet Ali Paşa imarethanesi, heykeli ve evinin anlatımı, resim çekim molası, Pargalı İbrahim Pasa tarafından yapılan dört köşe caminin ziyareti, Kanuni Sultan Süleyman zamanında yapılmış su kemerlerini görülecek. Ve ardından Pazarkule Sınır Kapısı’na giderek Edirne’ye dönüş yolculuğu ile son bulacak.

“Atatürk’ü yaşatmaya çalışıyoruz” diyen ADD Edirne Şube Başkanı Celil Özcan “ Biz Atatürk Düşünce Derneği olarak daha önce de Selanik gezisi düzenlemiştik. Bu yıl da Cumhuriyetin 100’üncü yılı olması dolayısıyla Atatürk’ün doğduğu yere gidip tekrardan ziyaret edeceğiz. Atatürk’ün doğduğu evi görmeye daha önce de gitmiştik. ADD olarak Atatürk’ün evini, doğduğu yeri ve hayatı ile ilgili olan yaşadığı yerleri görüyoruz, geziyoruz, bilgilendiriyoruz. Gezide rehberimiz oluyor, ayrıca biz de bilgilendirme yapıyoruz. Atatürk’ü yaşamaya yaşatmaya çalışıyoruz” dedi.

MERT ERİŞKİN

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.